I mai startet Kim Henrik Løvlie som vår nye kommersielle sjef og skal bidra med nye krefter til salgsteamet vårt.
- Wienerberger er et veldig velrennomert selskap med lang fartstid og er en sterk aktør i Norge. Jeg ble tatt godt imot fra dag 1 og det er ingen tvil om at dette er et godt sted å være. Jeg ser veldig frem til å ta fatt på den nye rollen som kommersiell sjef og er både ydmyk og spent på alt som er i vente, sier Kim Henrik.
Kim Henrik har en lang og variert arbeidserfaring innen salgsledelse, og mener det er viktig å skape et engasjerende arbeidsmiljø for å oppnå resultater.
- Jeg har alltid jobbet med salg i en eller annen form, og har blant annet vært salgsdirektør hos flere store hotell og reiselivsbedrifter. Det er mye jeg kan ta med fra denne bransjen inn i den nye jobben. Både det å bidra til å skape et engasjerende arbeidsmiljø der man sammen med teamet bygger veien sammen, og viktigheten av god oppfølging med samarbeidspartnere, forteller Kim Henrik og utdyper:
- Jeg har lært at det alltid er kunden i fokus der man ønsker å gi best mulig service og oppfølging. Jeg tror også mine evner til å bygge relasjoner, skape tillit og være med på endring vil være viktig i den nye stillingen. Jeg kommer fra en bransje med høy konkurranse og mange aktører, og jeg er derfor vant med å hele tiden se nye muligheter og løsninger.
Familiefaren fra Lillestrøm har bodd flere år i både Indonesia, Australia og England, og mener den internasjonale bakgrunnen kommer godt med i et så stort selskap som Wienerberger. Som kommersiell sjef er det viktig å være nysgjerrig, ambisiøs og ta egne initiativer. Det er noe som kommer naturlig for Kim Henrik. Han trives også aller best når han er ute på veien i møte med eksisterende og nye samarbeidspartnere.
- For å skape gode relasjoner og få mest mulig innblikk i hvordan byggebransjen fungerer er det viktig å være ute i kontakt med både nåværende og potensielle kunder og samarbeidspartnere. Det er der det skjer, og det er noe jeg er vant med gjennom hele min tidligere arbeidskarriere. Dette driver og motiverer meg, sier Kim Henrik.
Han har allerede besøkt en av fabrikkene våre i Nederland for å få en god opplæring i hvordan teglproduksjonen fungerer.
Kim Henrik Løvlie
Kommersiell Sjef, Wienerberger AS
Kim Henrik forteller også at han alltid har hatt en stor fasinasjon for teglstein, og fikk allerede som liten et forhold til Wienerberger.
- Jeg har vokst opp med hytte i Lunde, i nærheten av Wienerbergers sentrallager og tidligere teglverk. Vi kjørte alltid forbi fabrikken som har vært en viktig hjørnesteinsbedrift for stedet. Det er derfor veldig stas at jeg nå selv jobber for Norges største leverandør av keramiske byggevarer.
Kim Henrik ser frem til å jobbe med vårt brede produktsortiment innen teglstein, marktegl, takstein og bekledingstegl. Det er flere grunner til at han er fasinert av det kermaiske materialet.
- Tegl er et fantastisk materiale som kommer til syne i utrolig mange varianter og farger. Det er så mange muligheter med tegl, og det er kun kreativiteten som stopper for hvordan man kan bruke tegl arkitektonisk. Når man bygger med tegl får man også et veldig tidløst og robust bygg som tåler tidens tann, forteller Kim Henrik.
I tillegg til fasinasjonen for teglens estetikk og egenskaper, har han allerede fått øynene opp for hvordan vi tar en aktiv del i den grønne omstillingen.
Han avslutter:
- Jeg må si jeg er veldig imponert over bærekraftsstrategien til Wienerberger, og dette er et satsningsområde der Wienerberger skiller seg ut på markedet. Teglsteinsserien med LESS er en veldig interessant tankegang og et godt eksempel på hvordan du kan tenke nytt om et flere hundre år gammelt materiale. Jeg ser veldig frem til å lære enda mer om hvordan Wienerberger jobber med nye og innovative løsninger som vil bidra til mer sirkulær økonomi og bærekraft i byggebransjen.