Bli kjent med vår dyktige og trofaste medarbeider Andreas Hauge

Andreas Hauge | Wienerberger AS

Andreas Hauge startet sin karriere i Wienerberger-konsernet i 1980. Siden den gang har han hatt flere roller, men alltid holdt til ved sentrallageret i Lunde i Telemark. De siste 12 årene har Andreas vært en viktig del av vårt logistikk- og kundesenter i rollen som vår trofaste ekspedisjons- og importansvarlig. Andreas har vært vitne til teglbransjens utvikling gjennom flere tiår, og har stor fasinasjon for teglens egenskaper og muligheter.

Som ekspedisjons- og importansvarlig håndterer Andreas leveringen av teglprodukter til våre kunder og samarbeidspartnere. Han bestiller inn tegl fra våre fabrikker som driver produksjon av tegl. Når varene har ankommet sentrallageret i Lunde, sørger han for at de blir levert ut til riktig prosjekt, på rett sted og til rett tid rundt om i landet.

- Jeg har ansvar for at alle produktene kommer frem til byggeplassen, og har derfor mye kontakt med murer og utførende når det gjelder logistikk og levering. Det har skjedd mye siden den gang jeg begynte å jobbe i Wienerberger-konsernet. Før måtte alle teglprodukter registreres manuelt, her har det skjedd en betydelig utvikling, for i dag foregår alt digitalt.

Etter å ha arbeidet i Wienerberger-konsernet i snart 43 år, er Andreas fortsatt veldig glad i jobben og arbeidshverdagen sin.

- Wienerberger har alltid vært en veldig ålreit arbeidsplass å jobbe hos. Jeg stortrives i hverdagen med varierte arbeidsoppgaver, i tillegg til at jeg jobber relativt selvstendig som gir meg friheten til å styre min egen arbeidshverdag.

"Wienerberger er en leverandør som ligger langt fremme, og som har et meget bredt produktsortiment innenfor keramiske produkter og byggevarer. Vi har hele spekteret, og bistår med alt fra tekniske løsninger til levering til byggeplass. Det er høy kompetanse hele veien."

Andreas Hauge
Ekspedisjons- og importansvarlig, Wienerberger

En bransje under utvikling

Det er flere grunner til at Andreas er stolt av å jobbe i Wienerberger:

- Wienerberger er en leverandør som ligger langt fremme, og som har et meget bredt produktsortiment innenfor keramiske produkter og byggevarer. Vi har hele spekteret, og bistår med alt fra tekniske løsninger til levering til byggeplass. Det er høy kompetanse hele veien.

Andreas har vært vitne til hvordan teglbransjen har utviklet seg gjennom flere tiår. Han mener det kun er kreativiteten som stopper, når det gjelder mulighetene innenfor tegl (https://www.wienerberger.no/produkter.html):

- Det er veldig fasinerende hva man kan få til med tegl. Det har også vært en voldsom utvikling innenfor teglbransjen siden jeg startet i 1980. Det har vært veldig spennende å følge med på hvordan Wienerberger som selskap og med sitt produktsortiment har utviklet seg. Både med format og størrelse, farger, overflater og helt nye produkter. Det er ingen begrensinger for hva du kan bruke teglen til.

Teglfavorittene forandrer seg med tiden

Andreas har sett mange forskjellige tegltyper gjennom tidene. Han mener favorittene forandrer seg fordi det kommer så mange nye og fine tegltyper til sortimentet. Likevel fremhever han en spesiell teglstein.

- Jeg er veldig glad i tegltypen som heter Bronsgroen. Det er en lys gyllen hånd- og sandstørket teglstein med hvite og sarte grønne nyanser. Bronsgroen er en interessant teglstein med et dristig fargespill og en spennende overflate som skaper et naturlig og dynamisk uttrykk. Det er en veldig populær teglstein som leveres til mange varierte boligprosjekter.

I tillegg til fasinasjonen for teglsortimentet vårt, synes Andreas det er spennende å følge med på byggeprosjektene han har levert teglprodukter til. Det er alltid noen prosjekter med tegl han legger ekstra merke til.

- Vi har levert teglprodukter til utrolig mange flotte prosjekter, men jeg synes spesielt Vennesla kirke er et fantastisk bygg. Der har vi levert en spesialutviklet URBAN bekledningstegl (Frederiksberg LINK) til både tak og vegger. Det er et veldig unikt prosjekt, som også har vunnet byggeprisen 2022 i Kristiansand.

Showrom for inspirasjon og ekspertise

Er du interessert i å finne ut mer om Wienerberger, vårt sortiment eller bare ønsker å møte en av våre kollegaer for sparring, innspill og tips, er du hjertelig velkommen til et av våre showrom. Du finner oss i både Oslo, Stavanger og snart Trondheim.

Du finner også kontaktinformasjonen til Andreas og resten av vårt team i Wienerberger Norge her.

Meld deg på her