Mørke teglstein fra Makasiini-serien får nytt selskap

Bricks: Makisiini

Vår finske teglstein i Makasiini-serien er det selvfølgelige valget hvis du er på utkikk etter mørke teglstein med et rått og urbant uttrykk. Vi har nettopp lansert en ny, svart teglstein i serien. Nå rommer den sju forskjellige teglstein som med fordel kan mikses og matches. Les mer om serien som er inspirert av gamle pakkhus.

Makasiini-serien er utviklet med inspirasjon fra patinaen og den funksjonelle råheten fra gamle pakkhus langs havnen i Helsinki. Dette reflekteres i seriens ru overflate og mørke fargepalett i røde, svarte, brune og grå nyanser.

Teglsteinens oppkrafsede overflate og grove uttrykk passer perfekt inn i klassiske industribygg og rå miljøer. Teglsteinserien bidrar dermed til å sikre en arkitektur der nye bygg tilpasses byenes upolerte havne- og industriområder.

Ny svart teglstein

I dag teller Makasiini-serien sju forskjellige teglsteiner. Vi har nettopp lagt til en ny, svart teglstein, som er den mørkeste steinen i serien.

Hiilenkirjava Makasiini er en svart-nyansert ekstrudert teglstein med naturlig, rå struktur. Det er en moderne teglstein med levende spill i matte og blanke, svarte og dypbrune nyanser. Mur opp Hiilenkirjava Makasiini med en matchende mørk fuge for et sterkt og monolittisk uttrykk.

Mørke teglstein med spill

De mørke tonene og en rå struktur preger teglsteinene i Makasiini-serien. Til inspirasjon presenterer vi her et utvalg av de finske teglsteinene fra serien. Det viser fargepalettens bredde, som både kan stå alene og kombineres, og der alle kan matches med den nye, svarte teglsteinen.

En mørkegrå-nyansert ekstrudert teglstein med naturlig, rå struktur. Graniitinkirjava Makasiini er en moderne rå teglstein med et spill i en variasjon av grå nyanser.

Graniitinkirjava Makasiini fungerer bra med både en mørk og en lys fuge.

Les mer her

En brun-nyansert ekstrudert teglstein med naturlig, rå struktur. Tervakirjava Makasiini er en klassisk brun teglstein med et avbalansert spill i en variasjon av brune nyanser. Tervakirjava Makasiini kan kombineres med Ruskonkirjava for et varmere og mer variert uttrykk.

Les mer her

R-Punainen er en rød-nyansert ekstrudert teglstein med naturlig, rå struktur. De gamle pakkhusene og industribyggene langs havnen i Helsinki har inspirert R-Punainens røde og svarte fargespill og den rå strukturen.

Les mer her

En rødbrun-nyansert ekstrudert teglstein med naturlig, rå struktur. Ruskonkirjava er inspirert av det gamle industrimiljøet i havnen i Helsinki, og er en teglstein med rå struktur og et levende fargespill i rødbrune og svarte nyanser.

Les mer her

I tillegg til de nevnte teglsteinene, består serien også av Terva Makasiini, en ensfarget mørkebrun teglstein, og Graniitti Makasiini, som er en dypgrå teglstein.

Bricks: Makisiini